Pages

Friday, June 7, 2013

jom update blog

Assalamualaikum, dear diary....err, x payah nak diary sangat la.... @___@

dah lama jugak x update blog, ni....aduh istiqamah ni, bukan sesuatu yang mudah, nak2 pulak mujahadah yang sentiasa kalah seperti aku....

for the last few weeks, i've receive a few FB messages from auntie yang baik, adik2 yang cute miut tanya pasal audiology ni. Well, i know that this is not a famous fabulous job, and yet ramai lagi x tau yang course dan kerjaya ni wujud kat Malaysia ni.

when i discussed with one of the uncle ni, katanya banyak yang tak tahu perkembangan tentang bidang kesihatan. do you know why? sebab TV, Radio, or media ni terlalu bnyak update pasal benda yang kurang ilmiah? hmmm, ye ke? contoh? erm, in terms of iklan xde yang menarik kalau pasal pemberitahuan pasal any issues related to health.

 its just my opinion, yelah orang tengok TV kan nak cari hiburan je....betul ke? sebab tu la rakyat bnyak ketinggalan in term of advancement in other area selain hiburan. kalu kat rumah dah kerja kerajaan, ada kereta sebuah motor sebuah dan yang penting ASTRO sebuah pon jadilah.... nampaknya ada kepincangan ke mana hala tuju hidup ni. erm fikir-fikirkanlah....

"dan hendaklah di antara kamu ada segolongan yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh berbuat yang makruf dan mencegah dari yang mungkar. Dan mereka itulah orang-orang yang beruntung" (al-imran:104)
 






No comments:

Post a Comment