Pages

Friday, October 14, 2011

andai kehadiranku


Andai kehadiranku punca goyahnya imanmu,maafkan aku..
andai kehadiranku punca hatimu merana,maafkan aku..
andai kehadiranku punca lalainya hatimu,maafkan aku..
andai kehadiranku punca lemah dan berkurangnya semangat mujahadahmu,maafkan aku..

sungguh,itu semua bukanlah niatku..

“ya Allah,ku akui kelemahan dan kesilapanku..andai pernah diriku punca jauhnya seseorang hambamu daripadamu,ampuniku ya Allah”

terkadang sampai satu tahap kita akan rasa berasalah bila buat seseorang sakit disebabkan kita. kata doktor, prevention is better than cure. sebelum sakit itu memyebabkan orang rebah dan tidak berdaya, biarlah ambil langkah berjaga2. tidak guna menabur janji andai tidak kita ketahui apa yang bakal berlaku pada masa depan. insyaAllah, andai tiba masanya, panjang jodohnya, bercintalah sampai ke syurga.kagum pada insan yang ikhlas ini, namun aku goyah pada keyakinan diriku sendiri. kerana apa? takut andai tidak kesampaian. resolusinya biarlah doa menjadi penyambung ikatan kelak. insyaAllah.

No comments:

Post a Comment